sobota, 22 marca 2014

Bananowo-brzoskwiniowa gąbka

"Nigdy nie jadłem smaczniejszej gąbki" - to recenzja mojej drugiej połowy na temat tego ciasta. Powstało ono z potrzeby wykorzystania dojrzałych już bananów i otwartej puszki brzoskwiń. Filozofia tego przepisu przypomina receptę na muffiny.

Składniki suche:
1 3/4 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3/4 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka cynamonu do ciasta i odrobina do posypiania na wierzchu

Składniki mokre:
2-3 zgniecione banany
pół puszki brzoskwiń drobno kroimy, pozostałą część tniemy w plastry i układamy na wierzchu ciasta
1/2 szklanki brązowego cukru
2 łyżki roztopionego masła, oleju lub oliwy
1 jajko
1 łyżeczka cukru waniliowego lub esencji waniliowej
1/3 szklanki jogurt greckiego (ja dałam małe opakowanie Activii brzoskwiniowej, bo taką miałam w lodówce)

1. Łączymy składniki suche.
2. Miksujemy składniki mokre w następującej kolejność: na początku rozgniecione banany z masłem i 1/2 szklanki brązowego cukru, później dodajemy esencję z wanilii i jajko i ponownie miksujemy. Na koniec dodajemy pokrojone drobno brzoskwinie i jogurt
3. Powoli wlewamy składniki mokre do suchych i mieszamy.
4. Wlewamy ciasto do przygotowanej formy, układamy brzoskwinie na wierzchu, posypujemy cukrem i cynamonem.
5. Pieczemy około 60 min w 180 stopniach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz